Prodáváte nemovitost? Po home stagingu z něj bude horké zboží!

Cílem každého prodejce nemovitosti je prodat za dobrou cenu – a pokud možno rychle. S trochou štěstí se takový prodej podaří, ale opravdu se chcete spoléhat na to, že najdete ve správný čas správného kupce, který se nenechá odradit případnými nedostatky? Kdo nechce riskovat, volí home staging. Bytový designér zajistí, aby si potenciální zájemci předávali dveře.

Atraktivní nemovitost přitahuje pozornost

Pokud se s pojmem home staging setkáváte poprvé, vězte, že nejde o nic jiného než o přípravu nemovitosti na prodej. Ptáte se, proč byste něco takového měli dělat? Především proto, aby nemovitost nezapadla mezi průměrem, ale naopak působila exkluzivním dojmem. Protože právě výjimečnost prodává.

Důkladná příprava na prodej není na místě jen v případě bytu či domu. Možná jste někdy v minulosti prodávali automobil, případně vás to teprve čeká – a téměř jistě budete věnovat čas důkladnému vyčištění karoserie a dalším aspektům, díky kterým se vůz jeví v podstatně lepší kondici, než kdyby šel do prodeje zanedbaný. S nemovitostmi je to stejné, i ony vyžadují příkladnou péči. V západních zemích je home staging standardem již dlouho, u nás se služba teprve dostává do širšího povědomí.

Špičkový inzerát je základ

Zákon realitního trhu hovoří jasně – šance na úspěch je přímo úměrná počtu prohlídek. V praxi to znamená, že čím více jich prodejce nebo jeho zástupce uskuteční, tím rychleji nemovitost prodá, a to navzdory odvážně nasazené prodejní ceně. Oproti tomu prodávající, na kterého se neobrátí dostatek zájemců, často nakonec snižuje původní tržní cenu – třeba i o stovky tisíc korun, což je zlomek toho, co by ho stál home staging.

Ruku v ruce s počtem zájemců roste prodejci sebevědomí a vytrácí se důvod ke zbrklému prodeji pod cenou. A je to právě svědomitá příprava nemovitosti může o počtu zájemců rozhodnout. Podcenit význam home stagingu znamená riskovat, že se inzerát s nevýraznými fotografiemi utopí v moři jemu podobných.

Je třeba přijmout fakt, že i na českém trhu s nemovitostmi přestávají platit zažitá pravidla, kdy se potenciální kupec rozhoduje pouze na základě pragmatických kritérií, tedy dispozice, lokality, výměry apod. Lidé se mnohdy rozhodují emotivně – klíčovou roli hraje první dojem. Líbivé fotografie mohou přitáhnout pozornost jako magnet a zajistit, že budete přehazovat zájemce vidlemi.

Výhody home stagingu v kostce

Shrňme si to. Proč se vám vyplatí kontaktovat profesionálního bytového designéra a ponechat mu volné pole působnosti? Důvodů je víc než dost.

Vyšší prodejní cena

Zřejmě největší výhodou home stagingu je fakt, že zvyšuje prodejní cenu nemovitosti až o desetinu. Nebudete muset prodávat pod cenou, ale naopak původní částku navýšíte od desítky či stovky tisíc. Zájemců bude i tak víc než dost.

Rychlejší prodej

Nemůžete si dovolit dlouho čekat a potřebujete, aby se nemovitost prodala v co nejkratším čase? Statistiky uvádí, že byty a domy, které prošly home stagingem, se prodávají o 70-80 % rychleji. Po těch nejlepších se slehne zem okamžitě – výjimkou nejsou ultra rychlé prodeje do jednoho dne od podání inzerátu.

Nejlepší první dojem

Zájemce o koupi si na vaši nemovitost udělá názor během prvních 90 sekund. Tedy alespoň podle psychologů. Home staging zajistí, aby se při prohlídce cítil jako doma a okamžitě se do prostředí zamiloval.

Alternativa k rekonstrukci

Napadlo vás, že by se nemovitost prodala rychleji a za lepší cenu, kdybyste investovali nemalou částku do rekonstrukce? Díky home stagingu nebudete muset. Designér využije potenciál stávajícího interiéru a vydoluje z něj to nejlepší.

Chcete se dozvědět další výhody přípravy nemovitosti k prodeji? Najdete je v článku na téma „10 důvodů, proč se vyplatí home staging“, který vyšel na blogu realitní kanceláře Maxima Reality.

Redakce

Redakce

Redaktoři a redaktorky magazínu Kytičkování pro vás připravují atraktivní články o bydlení. Pokud byste také chtěli do magazínu přispět vlastním článkem nebo máte zájem o inzerci v magazínu, neváhejte nás kontaktovat.